Saturday, 29 October 2011

I DON'T CARE ANYMORE !

Don't be mad because I don't care anymore.
Be mad because I once did, and you were too blind to see.
Now i don't give a fuck anymore.


Wednesday, 15 June 2011

Happy Father's Day


A little girl and her father were crossing a bridge.

The father was kind of scared so he asked his little daughter:Sweetheart, please hold my hand so that you don’t fall into the river. The little girl said:No, Dad. You hold my hand.What’s the difference? Asked the puzzled father.There’s a big difference, replied the little girl.If I hold your hand and something happens to me, chances are that I may let
your hand go. But if you hold my hand, I know for sure that no matter what happens, you will never let my hand go.

Sometimes wisdom can be learnt from the smallest of children.
Your parents are a gift for you, cherish them.

Sunday, 12 June 2011

Respect

Mane hilangnya rasa hormat pada orang lain?
Aku pelik dgn manusia zaman sekarang.
Suka layan orang macam anjing.
Dorang ingat dorang tuu bagus sangat ke?
eh, tapi kalau dorg bagus mesti dorg ada ADAB.
Heyssshhh!
Mana laa pergi BUDI PEKERTI?

Monday, 6 June 2011

Performance Appraisal 2011

PERFORMANCE APPRAISAL



Oh shit!
Utk korg yang dah berkerjaya.mesti korang tau appraisal tuu apa
Utk yang kerja retail mesti cuak sikit kan sbb appraisal tuu menentukan korang punya basic,OT and commision
Kalau yang selalu MENGULAR tuu mesti lagi risau. 
Tu laa yg aku tgh alami sekarang. 
Harap appraisal aku lebih tinggi dari sebelumnya! 
Korg semua tolong doakan aku yehh!!
And to my Boss please BE FAIR..!


Wednesday, 1 June 2011

Dunia Oh Dunia!

Dunia ni dah semakin songsang
Lelaki jadi Perempuan 
Perempuan jadi Lelaki
Apa laaa nak jadi
Korang tak bersyukur ke dgn apa yg korg ada?
Hmmm


Dunia Oh Dunia


Mak Nyah!
Pondan!
Bapuk!
Shemale!


Tomboy!
Pengkid!


Ape pun laa name yg diberi utk dorg
Boleh kata setiap masa
Mana pun aku pergi 
Aku mesti jumpa golongan ni

Dunia Oh Dunia! 
Apa laa nak jadi...

Monday, 30 May 2011

Fuhh!

Dah lama sangat tak update blog ni.
Sorry cause i'm still handling all the tension that i get lately. 
It's tiring.


Wednesday, 11 May 2011

Apabila seorang perempuan jatuh cinta,lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu.

Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.

Andainya lelaki tahu..Apabila perempuan bercakap banyak, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andainya lelaki tahu..Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan anda dan masih mengangap anda anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dihargai.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak menyintai tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu, dia benar-benar maksudkannya. Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. Selagi dia dengan kamu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan menjadi degil, dia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut. Andai kena caranya, jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda. Perempuan sukar untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

Andai lelaki tahu..Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya.

Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda